Информация за наемателя
Помощ и съвет за наемателите. Често задавани въпроси относно наемането на имот през
MyHome.
ПО ВРЕМЕ НА НАЕМАНЕТО НА ЖИЛИЩЕ
С кого трябва да говоря ако имам проблем по време на наемането на имота?
Управление на имоти от MyHome
Ако жилището, което ползвате се управлява от MyHome, моля да се обадите на телефон +359 2 815 4080 или да изпратите имейл на info@myhome.bg.
При имоти, които не се управляват от My Home
Ако жилището, което ползвате не е управлявано от My Home тогава трябва да се свържете директно с Вашия наемодател.
Какви препоръки трябва да подготвя?
За дългосрочен наем на жилище ще трябва да предоставите данните на предишния Ви наемодател и информация за работодателя Ви в момента. Така ние ще можем да вземем препоръки директно от тях. Необходимо е да ни предоставите и данните си от личната Ви карта.
Кой е отговорен да се свърже с компаниите за месечните сметки, когато се нанеса?
Ако наемодателят се съгласи ние можем да Ви съдействаме, партидите (Абонатни номера към: ЧЕЗ, Софийска вода и Топлофикация) за сметките да бъдат прехвърлени на името на наемателя.
Ако сметките останат на името на собственика на жилището, то Вие ще сте отговорни за заплащането им всеки месец в сроковете, указани във всяка една фактура. Неплатени или просрочени сметки, за които се налага да Ви търсим – ние или самият наемодател, ще бъдат заплатени от Вас с допълнителна такса от 25 евро плюс ДДС. Съветваме Ви да се грижите сметките Ви да бъдат платени навреме.
Как ще плащам наемът?
Вие ще трябва да плащате наема по банков път в определена банкова сметка. Ако желаете да заплащате наемната сума в брой, то можете да направите това в нашия офис, където ще Ви бъде издадена разписка за платен наем.
Може да заплащате и с кредитна/дебитна карта отново в нашия офис. При подобен вид транзакции ще бъде прибавена малка такса за банковия трансфер.
Какво ще стане ако се случи да закъснея с наема?
Трябва обезателно да уведомите Вашия агент или управител на имота, че ще закъснеете и това трябва да стане малко преди датата за плащане на наема. Тогава обажданията и напомнянето от наша страна, както и глобите ще бъдат отложени във времето (както знаете има такса от 25 евро).
Очакваме от Вас да посочите нова дата, на която наемът ще бъде платен. Плащането трябва да стане в рамките на 5 дни, считано от съответната дата. След 5-ия ден имейл или писмо за закъсняло плащане ще бъде изпратено от наша страна, последвано от начисляване на всички административни такси, както и лихва върху неплатената сума.
В КРАЯ НА НАЕМА
Как давам предизвестие за освобождаване на жилището?
Предизвестие трябва да бъде предоставено в съответствие с Вашия договор за наем. Трябва да се изпрати чрез куриер или по пощата с обратна разписка и винаги да се изисква подписа на получателя. Може да донесете лично предизвестието в нашия офис или да ни изпратите PDF копие по имейл.
Адрес за кореспонденция:
Property Management
MyHome Bulgaria
бул. Витоша 139
Вход A, 4 етаж, офис 13
Sofia 1408
Какви глоби ще ми бъдат наложени ако прекратя договора за наем по-рано?
Основните санкции ще бъдат тези, упоменати в договора за наем. Ако в него няма клауза за предсрочно прекратяване, дължите оставащите наеми до края на срока на договора.
Ако наемодателят се съгласи да отдаде имота под наем отново и в случай, че се намери нов наемател, тогава Вие ще трябва да платите комисионната, дължима на наемодателя.
Какво да правя с ключовете в края на наемния ми период?
Ключовете трябва да се оставят на рецепцията в сградата, в която е жилището или да се донесат в офиса на MyHome. Изключение правят случаите, в които наемодателят има други желания и изисквания. Молим Ви да бъдете прецизни и внимателни, като оставите пълния набор от ключове, карти и чипове. Тогава ще Ви бъде издадена квитанция. Всичко това става в последния ден от наема или малко преди това.
Моля обърнете внимание, че за всеки ден закъснение ще Ви бъде удържан наем до момента, в който върнете ключовете.
Какви разходи трябва да очаквам в края на договора ми за наем?
Като наемател, който напуска жилището, Вие ще трябва да заплатите професионално почистване и евентуални щети, установени при огледа на инвентара. Всяка една нередност, настъпила от момента на настаняването до момента на напускането на жилището и неотстранена своевременно може да бъде удържана от Вашия депозит.
Кога ще ми бъде върнат депозитът?
Депозитът или част от него (в случай на удръжки) ще бъде възстановен по банковата сметка веднага след като:
- се направи проверка на жилището за щети
- жилището е професионално почистено
- получим потвърждение, че всички дължими сметки и такси, касаещи последния месец от пребиваването Ви, са платени
- MyHome получи инструкции от собственика за депозита
Ще бъдете информирани в случай на удръжки.
Целият този процес обикновено отнема около 20 работни дни и не повече от 35 дни освен в случаите, когато Топлофикация все още не е извършила измерванията си и съответно не е издала фактурите си.
Ако все още не намирате отговора на Вашите въпроси, моля да се свържете директно с управителя на имота или да заповядате в офиса на My Home.
Как подновявам договора си след първата година?
Трябва да ни уведомите 60 дни преди края на договора за наем, че искате подновяване, за да можем да организираме всички административни действия.